ببینید | موشک‌های ایران محاسبات رژیم صهیونیستی را برهم زد

پس از واکنش اخیر ایران در پاسخ به حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی، معادلات تغییر کرده و چالش‌ها در داخل این رژیم جعلی معکوس شده است.
کد خبر: ۱۴۷۷۱۰۱
تعداد بازدید : 0

به گزارش جام‌جم‌آنلاین ازالعالم موشک‌های ایرانی با دقت بسیار بالایی به اهداف خود در سرزمین‌های فلسطین اشغالی اصابت کرده و ازهمه مهم‌تر ناکامی سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی در رهگیری آن‌ها را در پی داشته است تا جایی که نه سامانه پدافندی کمان داوود و نه گنبد آهنین نتوانستند دو حمله موشکی تلافی جویانه ایران با عنوان وعده صادق را شکست داده و خنثی کنند.

در گزارش ویژه این شبکه به نقل از تحلیلگران صهیونیستی آمده است: در اسرائیل بر این باورند که جمهوری اسلامی ایران در عملیات‌های "وعده صادق" خود از مرحله هشدار به مرحله نابودگری رسیده است و از آنجایی که تل آویو مدعی تصمیم به پاسخگویی است، اما از واکنش ایران بسیار بیم دارد، و با متحد خود یعنی واشنگتن همچنان در حال مطالعه بر روی مکانیسم‌های جلوگیری از شلیک موشک‌های بالستیک ایران است که این بار بسی دقیق‌تر و ویرانگرتر عمل می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است: رژیم صهیونیستی علیرغم تکذیب آمریکا، اعلام کرده است که واشنگتن بالاخره سامانه تاد آمریکایی را که قرار است موشک‌های بالستیک میان‌برد و با برد نزدیک رارهگیری کند، در اختیار این رژیم قرار خواهد داد.

بنا بر ادعای شرکت آمریکایی سازنده این سامانه، این تنها سامانه‌ای است که قادر به رهگیری موشک‌های بالستیک در خارج و داخل جو زمین است و متشکل از رادار‌هایی است که در لحظه پرتاب، موشک‌ها را رصد می‌کند.

این شرکت سازنده ادعا می‌کند که میزان دقت رهگیری توسط این سامانه به ۱۰۰ درصد می‌رسد، اما هزینه هر یک موشک آن بالغ بر یک میلیارد دلار است و این خود یک بحران بزرگ برای آمریکا و رژیم اسرائیل ایجاد می‌کند، به ویژه اینکه جمهوری اسلامی ایران قادر به پرتاب یکباره‌ی صد‌ها فروند موشک بالستیک به سوی این رژیم است.

در تل‌آویو این بحث بالا گرفته که ایالات متحده به آن‌ها اطلاع داده است که آمادگی دارد به این رژیم تنها از نظر دفاعی و نه حمله به جمهوری اسلامی، کمک کند و ادعا کرده است که آمریکا هیچ بخشی از این حمله احتمالی به ایران نخواهد بود.

در هر صورت واشنگتن متوجه شده  که اگر بازی از قواعد خود عدول کند، منجر به تغییر موازنه قوا در منطقه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها